Barnova-Dobrovat cu bicicleta

Posted: 15 iunie 2010 by Mihai Cibotaru in bicicleta

In aceeasi formula ca si data trecuta, adica cu o saptamana in urma, hotaram ca data asta sa facem o tura doar de o zi in jurul Iasiului. Adica programul „Hai pe bicicleta” a carui slogan se pare ca a fost preluat si in alte medii.

Pe "Cotofana"

Ne intalnim toti trei in Podu Rosu pe la oa 7:30. Aveam sa concluzionam  la sfarsitul zilei ca am plecat totusi destul de tarziu, avand in vedere ca la ora 12 erau trecute cele 40 de grade. Asta in timp ce la umbra padurii termometrul arata putin sub 35. Concluzia a fost ca data viitoare  sa plecam din Iasi la ora 5 dimineata, odata cu cantatul cocosilor.

Directia est

Transee din al treilea razboi mondial, cel rece

Plecam spre motel si urcam pana dincolo de Paun. Pana aici o scurta pauza de odihna dupa care prindem drumul proaspa asfaltat spre Dobrovat;  am ajunge repede acasa asa ca facem stanga pe primul forestier, cel spre Cotofana (nume predestinat parca); suntem cat pe ce sa mergem pe urmele lui Aurica care a uitat la un moment sa faca stanga, asa ca ne intoarcem datorita gps-ului. E plin de forestiere ce duc in diretia noastra, Blaga. Asa ca il alegem pe al doilea, de pe primul intorcandu-ne repede. Ajungem in sat si ne oprim la umbra unor pini imensi; acum suntem patru.

Deasupra satului Blaga

Acolo? Acolo trebuie sa ajungem ... ?

Ramanem iar trei si urmeaza prin soarele torid de ora 12 cam o ora pana ajungem si trecem de schitul Blaga. Aici refacem plinul la apa. La cantonul Losu, cel cu sens giratoriu ajungem repede.

Orizonturi

Hai hui pe scurtaturi

La liman

De aici pana la observatorul din Poiana Rotunda urmeaza inca vreo 8-10 kilometri, o caprioara si o scroafa cu vreo 8 purcelusi. Nu erau ai padurarului; erau  mistreti!

Agricultura conventionala

Capre de Barn(ova)-(Dobr)ovat

In urcare

Intalnim ceva prieteni in zona observatorului, stam putin la taclale dupa care urmeaza coborarea spre Barnova pe punct rosu. Frumos la coborare, se lasa doar cu uzura franelor, asa ca ma gandesc cum e la urcare. Sunt in fata si am privilegiul sa mai vad o caprioara.

Zambet, da parca un pic fortat

Hidratare la schitul Blaga

Doi si'o sa

Ajungem unde s-a dat startul in toamna la concursul Turistorului si intram in sat. De aici in Iasi si acasa; In total cam 65 de kilometri pe o caldura destul de mare. Pentru data viitoare ramane cum am stabilit: plecare cel tarziu la 5 si „beut” cafeua in padure la ora 7.